Mașinile ce funcționează cu combustibil alternativ, respectiv cu GNL, GNC si GPL încep să fie scutite de anumite taxe ce se adresează mașinilor poluante. Aici ne referim la vinieta denumită „Oxigen” prin care Capitala se aliniază la tendintele altor orase europene, care, prin instaurarea unor taxe de poluare, au obtinut rezultate spectaculoase in ceea ce priveste imbunatatirea calitatii aerului si au dus, implicit, si la decongestionarea traficului rutier in zonele centrale.
Potrivit proiectului, masinile sub Euro 4 vor plati vinieta Oxigen, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. De asemenea, mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din anul 2024. Sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care functioneaza cu GNL, GNC si GPL.
Este un prim pas in recunoasterea unei alternative mult mai economice, in reducerea poluarii, la msinile hybride sau electrice.
GPL-ul este un amestec egal sau inegal de butan și metan, gaze care nu contribuie la efectul de seră asupra mediului înconjurător. Gazul petrolier lichefiat nu conține substanțe poluante periculoase ca benzenul, sulful sau plumbul și arde complet.
În urma combustiei, automobilul tău va emite doar dioxid de carbon (CO2), un gaz necesar supraviețuirii plantelor. Prin urmare, GPL-ul este carburantul cel mai prietenos cu mediul, dintre cele de proveniență neregenerabilă. În cifre, gazul petrolier lichefiat poluează cu 15% mai puțin decât benzina.
Un inceput in reducerea poluarii, la masinile hybride sau electrice.